Novinky:

Seminář: Proč bolí záda a klouby - a jak se zbavit bolesti

Jak správně sedět, stát, chodit a hýbat se - vaše páteř a klouby to ocení.

V současné době většina lidí trpí různými bolestmi pohybového aparátu v důsledku sedavého způsobu života nebo nevhodného jednostranného přetěžování při sportování, ale i v běžných denních činostech.

Pohyb je zdravý, ale špatně vedený pohyb způsobuje přetížení a nerovnováhu struktur v pohybovém aparátu, jehož následkem je bolest a vadné držení těla. Často jsou to malé zátěže v denních činnostech, které v průběhu času vedou ke strukturálním změnám a ztrátě koordinace. Ale i chybné návyky, budující se při cvičení, které je postaveno na zastaralých mýtech, jako je přetěžování břišních svalů opakováním sedů - lehů nebo vyrovnávání kulatých zad stahováním lopatek k sobě a podobně, vedou k přetížení, nerovnováze a ztrátě koordinace. Koordinaci je možné znovu vybudovat a dále rozvíjet.

Anatomicky koordinovaný pohyb má pozitivní vliv nejen na naše klouby, vazy, svaly, ale zlepšuje též prokrvení, masíruje vnitřní orgány, vytváří prostor pro volné dýchání a nervové dráhy probíhají tělem, aniž by byly utiskovány.

Úspěch tkví ve změně modelů držení těla a pohybu. Anatomicky správným vedením pohybu se zabývá pohybový koncept Spiraldynamik, který se stále vyvíjí a propracovává. Vychází z anatomicky daných předpokladů pohybu a pracuje na něm mezinárodní tým expertů složený z odborníků z oblasti medicíny, fyzioterapie, jógy, sportu a tance.

Ideální je v propojení s jógou, kdy zajišťuje precizní propracování asán. Naše tělo pracuje jako celek a je třeba s ním podle toho nakládat. Naše tělo je dynamický celek, který má předpoklad k trojrozměrnému koordinovanému pohybu, kterému je možno se naučit. Kulatá záda, nohy do X, ploché nohy, zvýšená bederní lordoza nebo naopak plochá záda, skolioza - to vše je výsledek nesprávných pohybových návyků a vede k přetěžování kloubních struktur a degenerativním změnám.

Zachování hybnosti a zlepšení držení těla působí nejen terapeuticky ale i esteticky. Vzhled a osobní vyzařování jsou s držením těla úzce propojeny.

Co se na semináři naučíte

Na semináři se naučíte základním principům koordinovaného pohybu dle pohybového konceptu Spiraldynamik, které začleníme do všedních činností.

Naučíte se jednoduchou sestavu cviků na protažení i posílení celého těla, vycházející z jógy.

Zaměříme se na hluboký stabilizační systém a bezpečné posilování břišních svalů.

Vysvětlíme si, jak dosáhnout napřímení páteře.

Vysvětlíme si význam postavení dolních končetin a jak s nimi pracovat.

Ukážeme si cvičení s lopatkami a ramenními klouby.

Banner
Copyright © 2017 ADVANA - mezinárodní centrum vzdělávání v přírodní medicíně. Všechna práva vyhrazena.